S-a lansat Fundatia farmaciilor DONA, dedicata sustinerii copiilor, tinerilor si categoriilor vulnerabile
- Sute de beneficiari in cadrul programului DONA Lifestyle dedicat prevenirii obezitatii
- Granturi in valoare de 200.000 lei si mentorat pentru ONG-uri mici si medii prin proiectul „Cresc cu Educatie”
Farmacia DONA a lansat Fundatia farmaciilor DONA, o initiativa de responsabilitate sociala menita sa sustina dezvoltarea comunitatilor din Romania, cu accent pe sprijinirea copiilor si tinerilor, prin proiecte cu impact in educatie, sanatate, cultura, stiinta si sport.
„Lansarea si sustinerea Fundatiei farmaciilor DONA reprezinta o continuare fireasca a angajamentului social asumat de reteaua Farmacia DONA. Atat compania, cat si fundatia promoveaza solidaritatea, respectul, responsabilitatea si educatia continua — valori esentiale pentru un partener de incredere in domeniul sanatatii. Daca Farmacia DONA ofera sprijin zilnic pacientilor prin servicii farmaceutice accesibile si de calitate, fundatia extinde acest impact prin initiative dedicate copiilor, tinerilor si categoriilor vulnerabile. Astfel, fundatia devine expresia civica a identitatii companiei, consolidand relatia cu comunitatile si reafirmand misiunea DONA de a fi mai mult decat o farmacie – un partener activ in viata sociala, educationala si umanitara a Romaniei”, a declarat Aura Radulescu, Director General al Diviziei de Retail Farmacia DONA.
Din Consiliul Director al Fundatiei farmaciilor DONA fac parte dr. Viorel Clatici, Presedinte al Fundatiei farmaciilor DONA, dr. Gabriela Gherghinoiu si Alexandru Constantinescu – membri.
Primul proiect major al organizatiei este „DONA Lifestyle”, care adreseaza una dintre cele mai presante probleme de sanatate publica la nivel national: cresterea incidentei obezitatii. Acest program este o initiativa de preventie si educatie pentru un stil de viata sanatos, construit pe interventii interdisciplinare – implicand farmacisti voluntari, nutritionisti, psihologi. Programul a debutat in 18 septembrie 2025, cu un proiect-pilot in Bucuresti, urmand a fi extins in alte 4-5 centre universitare, iar in 2026 la nivel national. Obiectivul este schimbarea comportamentelor de viata nesanatoase, cu accent pe sprijin real si personalizat pentru prevenirea obezitatii si promovarea sanatatii prin alimentatie echilibrata, miscare si suport emotional. Impactul asteptat este reducerea riscurilor asociate bolilor metabolice si cresterea constientizarii privind preventia.
„Credem intr-o Romanie in care preventia devine norma, iar obezitatea este abordata ca problema medicala, sociala si economica ce poate fi prevenita si inversata prin actiuni consecvente. Obezitatea este incadrata ca o boala cronica, cu impact major asupra sanatatii, vietii sociale si personale si asupra economiei. Misiunea noastra este sa transformam stiinta in obiceiuri zilnice: trasee personalizate, sprijin multidisciplinar si masurare transparenta a rezultatelor, astfel incat fiecare participant sa castige sanatate pe termen lung, nu doar «kilograme pierdute». Suntem deschisi parteneriatelor cu profesionisti din sanatate, mediul educational, sport si sectorul civic pentru a extinde impactul si a scala ceea ce functioneaza”, a declarat dr. Viorel Clatici, Presedinte al Fundatiei farmaciilor DONA.
Un alt exemplu de initiativa desfasurata de Fundatia farmaciilor DONA este programul „Cresc cu Educatie”. Accesul inegal la educatie de calitate ramane o problema majora, in special in mediul rural si in orasele mici. Programul „Cresc cu Educatie”, derulat in perioada 2025–2026, vizeaza: acordarea de granturi nerambursabile pentru ONG-uri mici si medii care dezvolta proiecte educationale relevante in comunitati defavorizate, sprijin sub forma mentoratului si colaborare activa in toate etapele proiectelor. Fundatia farmaciilor DONA va oferi finantare in valoare totala de 200.000 lei. Obiectivul programului este crearea unui ecosistem educational sanatos, bazat pe colaborare constanta si sustinere pe termen lung intre Fundatie si organizatiile beneficiare.
„Ne dorim si speram la colaborari stranse cu alte ONG-uri care impartasesc aceeasi dorinta de a face bine, pentru ca stim ca impreuna putem ajunge mai departe si putem schimba cu adevarat lucrurile. „Alege sa fii parte din schimbare” nu este doar un slogan pentru noi. E o invitatie sincera catre cei care cred, ca si noi, ca binele se face impreuna”, a subliniat Gabriela Stefan, Director General al Fundatiei DONA.
O directie strategica pentru dezvoltarea noului ONG creat este atragerea de voluntari dintre angajatii DONA si nu numai, care sa participe activ la proiectele Fundatiei prin voluntariat, mentorat, donatii, idei si implicare.
Fundatia farmaciilor DONA isi propune un model sustenabil si diversificat de finantare, care sa includa intreaga paleta de resurse disponibile. Printre acestea se numara: redirectionarea a 3,5% din impozitul pe venit si 20% din impozitul pe profit, microdonatii prin PayPal si mecanisme simple de tip „Doneaza cu un singur click”, obtinerea unui numar dedicat de SMS incepand cu 2026, explorarea retelelor internationale precum Benevity–Alaya, campanii de crowdfunding si prezenta pe platforme de donatii precum Donorbox, GoFundMe, OneCause, Right Gift, Bonfire, FundRazr – si nu numai, aplicarea pentru granturi locale si internationale.
Despre Farmacia DONA
Farmacia DONA este detinuta de DONA. LOGISTICA SA (fosta S.I.E.P.C.O.F.A.R. SA) – o companie cu capital 100% romanesc, cu o traditie de peste 30 de ani. Farmacia DONA este una dintre cele mai apreciate retele din Romania, avand o distributie echilibrata, la nivel national.
Farmacia DONA reuneste peste 330 de farmacii si peste 1.700 de profesionisti in domeniul sanatatii, devotati unui scop comun: acela de a asigura servicii farmaceutice la cel mai inalt nivel calitativ. Mai mult de 1,7 milioane de oameni trec lunar pragul farmaciilor DONA. Lista integrala a unitatilor poate fi consultata aici.








