• banner catena
  • Pacienți și doctori la un click distanță! #staiacasa Te-ai întrebat ce este telemedicina și la ce ne ajută mai ales acum, în contextul pandemiei de COVID-19?

           Telemedicina permite profesioniștilor din domeniul sănătății să evalueze, să diagnosticheze și să trateze pacienții la distanță folosind tehnologia telecomunicațiilor. În contextul actual, lucrurile trebuie să evolueze rapid și să devină o parte din ce în ce mai importantă a infrastructurii medicale.

            Telemedicina implică utilizarea de comunicații electronice și software pentru a oferi servicii clinice pacienților fără o vizită în persoană la cabinetele medicilor. Concept care, cel puțin în următoarea perioadă,trebuie utilizat pentru vizite de urmărire, managementul afecțiunilor cronice,  administrarea medicamentelor, consultarea de specialitate și o serie de alte servicii clinice care pot fi furnizate de la distanță prin conexiuni video și audio sigure.

              High Tech Systems & Software a dezvoltat aplicatia DataKlas eMedical, un serviciu de telemedicină, oferind astfel cea mai simplă cale pentru ca oricine să aibă acces la servicii medicale sigure şi de calitate.

            DataKlas eMedical funcționează foarte simplu: pacientul poate solicita o consultație audio-video, chat sau mesaje asincron la medicul dorit. Acesta intră în contact cu medicul care, în urma discuției, îi poate recomanda un tratament.

     Avantajul principal în constituie faptul că acesta poate fi monitorizat în urma discutiei dacă situația presupune acest lucru.

    Principalele beneficii ale aplicației DataKlas eMedical:

     

               Efectuarea de programări pentru consultații on-line la specialistul dorit. Astfel pacientul are acces la CV-ul doctorului, la tariful practicat de acesta și la specializările lui. De asemenea se poate vizualiza si feedback-ul primit de la clientii acestuia.

               Asistență specializată pentru pacienti prin conexiune on-line (video-audio / on-line chat ). Astfel aceștia își pot alege în funcție de preferințe tipul de conversatie dorit..

               Vizualizarea dosarului medical al pacientului de catre doctor care are acces oricand la istoricul pacientul și poate face o analiză înaintea sau în timpul consultației.

              Urmărirea în format electronic a istoricului pacientului, ce include întregul parcurs medical. Pacientul are acces la consultațiile pe care le-a avut în trecut, dar si la recomandările pe care le-a primit de la alți doctori. Acestea pot fi utilizate oricând pentru o a doua opinie în cazul in care situatia o cere.

               Aplicația permite monitorizarea parametrior medicali și a rezultatelor din aparatele  medicale portabile (tensiometru, EKG, cantar electronic, etc.); aceste valori sunt transmise în aplicatie și pot fi implementate alarme sau notificări la depășirea valorilor normale. Aceste notificari pot fi trimise atat catre doctor, cat si catre pacient. Acesti parametrii pot fi transmisi in platforma si manual in cazul în care pacientul nu dispune de astfel de aparate wireless.

               DataKlas eMedical permite integrarea cu aplicații externe (HIS, platformă farmaceutică on-line etc.)

              Arhivează conferințele video / audio și discuțiile de pe chat, folosind politicile de securitate și confidențialitate ale companiei.

               Un alt beneficiu important al aplicatiei  DataKlas eMedical este faptul ca permite monitorizare de la distanţă, un aspect vital în astfel de momente. Astfel, monitorizarea la distanţă permite profesioniştilor din domeniul sănătăţii să stea la propriu cu ochii pe pacientul aflat la distanţă, utilizând diverse dispozitive tehnologice. Monitorizarea la distanţă este mai eficientă decât vizita la cabinet reducand riscurile de infectare cu COVID-19 la un procent de 0 % şi cu infinit mai multe avantaje atat  pentru medic, catşi pentru pacient. Nu în ultimul rând trebuie spus că investiţiile în aparatura care să permită monitorizarea la distanţă sunt accesibile oricui. Costurile totale ale serviciilor medicale sunt mici, comparativ cu calitatea serviciilor medicale pe care le oferă şi timpul în care se soluţionează o problemă medicală.

             Multe comportamente se vor schimba în timpul și după ce va trece pandemia, unele mai mult altele mai puțin.  Incă nu putem ști ce o să urmeze, însă un lucru este cert: Telemedicina trebuie să devină un pion important al industriei medicale în contextual COVID-19 și nu numai. Medicii, asistentele medicale și pacienții au nevoie  de access la platformele de telemedicină pentru a putea face față pandemiei și pentru a putea împiedica răspândirea virusului.

    Related Posts