spot_img

Noi reglementari in industria de ingrijire personala ce vizeaza mediul online – potential de a contribui la imbunatatirea educatiei in materie de sanatate

Publicitatea pentru medicamente OTC in social media si aplicatii mobile, expunerea la raft a acestora in farmacii alaturi de alte produse ce se elibereaza fara prescriptie medicala sau comertul online in industria de ȋngrijire personala pot contribui la o mai buna informare, educare si responsabilizare a populatiei pentru a-si gestiona eficient propria sanatate.

Acestea au fost doar cateva dintre subiectele abordate in cadrul evenimentului „Health Literacy  – Driving Self-Care Forward”, eveniment de referinta pentru industria de ingrijire personala din Romania, organizat de RASCI, in parteneriat cu The Consumer Healthcare Training Academy si Nicholas Hall Group of Companies.

Iulia Rosian, Presedinte RASCI

Daca pe termen scurt, RASCI isi propune sa contribuie la optimizarea cadrului de reglementare existent la nivelul industriei reprezentate, pe termen mediu si lung, ne propunem sa abordam si alte initiative menite sa contribuie la dezvoltarea segmentului de ingrijire personala si la responsabilizarea populatiei sa isi gestioneze propria stare de sanatate. Printre acestea se numara publicitatea pe platforme sociale si in aplicatii mobile, clarificarea reglementarilor comertului online cu medicamente OTC, respectiv expunerea la raft a acestei categorii de produse, subiecte abordate si in cadrul acestei conferinte, de catre speakeri locali si internationali. Prin acest eveniment, ne-am propus sa aducem impreuna specialisti alaturi de care sa conturam tendintele si evolutiile la nivelul industriei in care activam, sa propunem solutii de politici publice care sa integreze ingrijirea personala in ansamblul sistemului de sanatate si sa contribuim la cresterea implicarii actorilor relevanti in imbunatatirea educatiei in domeniul sanatatii.

Desfasurat pe parcursul a doua zile, 26 – 27 octombrie,  evenimentul „Health Literacy – Driving Self-Care Forward” a inclus un workshop, in cadrul caruia participantii au primit instrumentele si tehnicile necesare a fi aplicate in comunicarea comerciala a produselor ce se elibereaza fara prescriptie medicala, iar cea de-a doua zi a evenimentului a fost dedicata unei conferinte ce a reunit reprezentanti ai autoritatilor, ai companiilor si ai asociatiilor profesionale din industria de self-care de la nivel local, european si global.

Printre speakerii din cadrul conferintei s-au numarat si Razvan Prisada, Presedinte al Agentiei Nationale a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale din Romania si Sorin Lungu, Director al Directiei Bunuri de Consum din cadrul Consiliului Concurentei, precum si reprezentanti AESGP, IQVIA, CONVERT, MEDICONE.

Razvan Prisada, Presedinte ANMDMR (Agentia Nationala a Medicamentului si a Dispozitivelor Medicale din Romania)

In ceea ce priveste publicitatea medicamentelor ce se elibereaza fara prescriptie medicala, avem o problema de adaptare a canalelor la realitatea curenta, legislaţia in domeniu nefiind actualizata. In acest moment, multe lucruri se muta in social media sau pe aplicatii mobile, ceea ce nu se regaseste in cadrul legislativ actual pentru publicitatea acestei categorii de produse. Pe de alta parte, trebuie sa avem multa grija cu informaţii pe care populatia nu le poate intelege corect, daca nu exista, pe fond, o educatie adecvata. Cu siguranta ne dorim deschiderea canalelor noi si moderne, cu o adresabilitate crescuta catre segmente de populatie care nu mai folosesc ziarul, televizorul sau alte canale media traditionale. Important de retinut este sa investim cu totii resurse financiare, umane si de timp si sa avem o preocupare comuna pentru educatia in materie de sanatate incepand de la varste fragede.

Diana Mereu, Director Executiv RASCI

Educatia in domeniul sanatatii trebuie sa fie recunoscuta ca un catalizator fundamental al schimbarii situatiei actuale, asigurandu-se ca indivizii inteleg si actioneaza in baza unor informatii verificate despre sanatate pentru a-si gestiona singuri propria sanatate. Din perspectiva sanatatii publice, „alfabetizarea” redusa in domeniul sanatatii poate duce la consecinte pe scara larga, chiar si in situatii care nu reprezinta urgente. De asemenea, un nivel redus al educatiei in domeniul sanatatii este costisitor atat pentru sistemul de sanatate, cat si pentru economia tarii. In anumite situatii, poate fi mai simplu si mai eficient ca un individ sa isi gestioneze singur o afectiune minora, in timp ce, in alte situatii, este indicat ca acesta sa se adreseze medicului sau farmacistului. Prin urmare, o politica de sanatate echilibrata trebuie sa urmareasca promovarea unei decizii informate si responsabile a individului, fie in favoarea consultului medical si a unui tratament prescris de catre un medic – daca este necesar sau in favoarea ingrijirii personale – daca este suficienta.

Potrivit celui mai recent studiu AESGP[1],  „Ingrijirea personala in Europa: impactul economic si social asupra indivizilor si societatii”, 1,2 miliarde de probleme minore de sanatate sunt autogestionate in fiecare an cu ajutorul produselor de ingrijire personala iar sistemele de sanatate si economiile nationale economisesc 34 de miliarde EUR pe an, care altfel ar fi fost cheltuite pentru programari la medic nu neaparat necesare, pentru cheltuieli medicale si pentru timpul lipsit de la munca. Conform aceluiasi studiu, daca ar fi disponibile mai multe produse de ingrijire personala pentru afectiuni minore, s-ar realiza economii suplimentare de aproximativ 17,6 de miliarde EUR in fiecare an, 58.000 de medici ar putea fi eliberati pentru a se ocupa de pacienti cu afectiuni mai complexe sau severe si fiecare medic de familie din Europa ar castiga 1 ora in plus in fiecare zi.

Evenimentul „Health Literacy – Driving Self-Care Forward” s-a desfasurat sub umbrela campaniei educationale „Despre sanatate, cu responsabilitate”, un efort asumat de RASCI pe termen lung. Aceasta este singura campanie din Romania care isi propune sa contribuie la informarea, educarea si responsabilizarea consumatorilor si pacientilor cu privire la utilizarea corecta a medicamentelor eliberate fara prescriptie medicala (OTC), suplimentelor alimentare si dispozitivelor medicale pentru ingrijire personala. Totodata, campania se bucura inca de la lansare de sprijin institutional, precum si de sustinere din partea profesionistilor din domeniul sanatatii si de alte entitati interesate in cresterea nivelului de educatie in domeniul sanatatii la nivelul publicului roman.

####

Despre medicamente cu eliberare fara prescriptie medicala (fara reteta)

Medicamentele care se elibereaza fara prescriptie medicala, cunoscute si ca OTC-uri (de la denumirea din engleza “over-the-counter”) sau, medicamente fara reteta, se pot elibera direct din farmacie, nu au un regim special de administrare si nu necesita o reteta medicala, fiind folosite pentru a trata sau a preveni o serie de afectiuni. Acestea se pot elibera direct din farmacie, fara a fi necesara o prescriptie medicala si fara supravegherea medicului, cu conditia ca recomandarile din prospect sau de pe eticheta sa fie citite cu atentie si respectate.

http://aleginformat.ro/despre-medicamente-fara-reteta/

Despre suplimente alimentare

Suplimentele alimentare sunt preparate ce contin vitamine, saruri minerale sau alte substante cu efect nutritional sau fiziologic (fibre, aminoacizi, acizi grasi, extracte vegetale sau animale), indicate atunci cand, din anumite motive, aceste substante lipsesc sau nu se regasesc intr-o cantitate suficienta in dieta zilnica. Etichetarea, prezentarea si reclama suplimentelor alimentare nu trebuie sa atribuie acestora proprietatea de prevenire, tratare sau vindecare a unei boli umane sau sa faca referire la astfel de proprietati. Consumul de suplimente nutritive nu trebuie sa inlocuiasca o alimentatie echilibrata.

http://aleginformat.ro/despre-suplimente-alimentare/

Despre dispozitive medicale

Dispozitivele medicale sunt instrumente, aparate, materiale sau alte articole ce pot fi utilizate pentru activitati precum diagnosticarea, prevenirea, monitorizarea, tratarea, ameliorarea sau compensarea unor afectiuni, leziuni sau handicapuri, cat si pentru modificarea, inlocuirea anatomiei sau a proceselor fiziologice si controlul conceptiei. Pot fi utilizate si pentru ingrijire personala, fara sa necesite consultul unui medic, aceasta categorie incluzand spray-uri nazale, pastile de gat, pasta de dinti pentru dinti sensibili, plasturi, etc.

http://aleginformat.ro/despre-dispozitive-medicale/

Despre RASCI

RASCI (Asociatia Romana a Producatorilor de medicamente fara prescriptie, suplimente alimentare si dispozitive medicale), www.rasci.ro reuneste producatori, importatori si distribuitori de medicamente eliberate fara prescriptie medicala (OTC), suplimente alimentare si dispozitive medicale pentru ingrijire personala, activi pe piata din Romania: Bayer Consumer Health, GlaxoSmithKline Consumer Healthcare, Johnson & Johnson, Sanofi, Reckitt Benckiser, Fildas, Antibiotice, WÖRWAG Pharma, Perrigo, Ipsen, Zentiva, Angelini, Dr. Reddy’s si ISO PLUS. Asociatia urmareste ȋn toate actiunile sale informarea, educarea si responsabilizarea consumatorilor si pacientilor romani, implicit prin campania educationala initiata si derulata de asociatie „Despre sanatate, cu responsabilitate”, http://aleginformat.ro/. Prin activitatea sa curenta, asociatia incurajeaza cele mai ridicate standarde de etica in afaceri si sustine transformarea intr-un mediu concurential echitabil, incepand chiar cu membrii sai care au aderat la Codul Etic al asociatiei. Scopul principal al RASCI este sa asigure claritatea si obiectivitatea informatiei atat la nivelul populatiei, principalul beneficiar al produselor reprezentate, cat si la nivelul profesionistilor din domeniul sanatatii, cei care zilnic dau sfaturi si indicatii de utilizare ale acestora. RASCI este afiliata la AESGP (Association of the European Self-Medication Industry), www.aesgp.eu, organizatie europeana non-profit care este vocea sectorului de ingrijire personala in Europa si care reuneste mai mult de 2.000 de companii si asociatii profesionale.

[1] Ingrijirea personala in Europa: impactul economic si social asupra indivizilor si societatii – Studiu AESGP, efectuat in 2021, in 30 de tari europene (UE27, Norvegia, Elvetia si Regatul Unit)

LĂSAȚI UN MESAJ

Vă rugăm să introduceți comentariul dvs.!
Introduceți aici numele dvs.

Parteneri

banner
Doppel Herz
Karl Storz
banner

banner